PROJEKT
O NAS
TU ZACZNIJ
KLIMAT
POLITYKA MŁODZIEŻOWA
WOLONTARIAT
DEBATY
KULTURA
EDUKACJA
FILMY
PARTNERZY I PATRONI

#wZMIANKA: Termokawa

Picture 1

Jak długoterminowo pomóc osobom w kryzysie bezdomności i zapewnić im trwały dostęp do ciepłej kawy, herbaty czy nawet wody, wykorzystując ekologiczne rozwiązania i ograniczając plastik? Jak uwrażliwiać na drugiego człowieka, którego codziennie mijamy na Plantach, idąc do szkoły czy pracy i który, być może, właśnie zamarza z zimna? W krakowskiej rzeczywistości bezdomność jest tematem trudnym i niewiele organizacji decyduje się podjąć go w tak dojrzały i wrażliwy sposób, jak robi to na przykład Zupa na Plantach. Za opowiedzenie o Termokawie dziękujemy Szymonowi Pasajowi.

Termokawa to prowadzona od grudnia 2018 roku akcja społeczna krakowskich kawiarni i Stowarzyszenia ​RE-PREZENTACJE. Stowarzyszenie pozyskuje od sponsorów nowe termosy, znakuje je logotypem akcji i rozdaje osobom doświadczającym bezdomności wraz z listą miejsc, które zgodziły się bezpłatnie napełniać je gorącą kawą, herbatą ​lub wodą. Termosy rozdajemy w trakcie akcji Zupa na Plantach w każdą niedzielę o godz. 18:30.​ W ciągu roku do osób w kryzysie bezdomności trafiło 350 termosów.​ Jak dotąd termosy na akcję przekazały firmy: Martes Sport, Making Waves, Brown Brothers Harriman oraz darczyńcy prywatni.


W akcji biorą udział krakowskie lokale:

​Dlaczego warto?

​Problem bezdomności jest znacznie bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać. Wierzymy, że dzięki Termokawie burzymy mur pomiędzy osobami „domnymi” i bezdomnymi. Że dodajemy pewności siebie. Że uwrażliwiamy na biedę i wykluczenie. Wreszcie – że być może, dzięki Termokawie, ktoś zimą nie zamarznie.​

Jak można wesprzeć działanie Termokawy? Wpłacając na konto stowarzyszenia środki na zakup termosów. Nr konta: 10 1050 1445 1000 0090 3077 3973 ING Bank Śląski o/Kraków STOWARZYSZENIE RE-PREZENTACJE ul. Ślusarska 9 30-710 Kraków NIP: 6793118715 (Dopisek: na cele statutowe: akcja Termokawa) i korzystając z lokali Termokawy, bo to najlepsze knajpy w mieście!

Profil akcji
Artykuł opracowała Katarzyna Kubik.